Δεδομένου ότι το λογότυπο αποτελεί το σήμα κατατεθέν μιας επιχείρησης και την κάνει αναγνωρίσιμη στην αγορά, ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο θα πρέπει να συνδυάζει τα τυπογραφικά και γραφιστικά στοιχεία με τέτοιο τρόπο, ώστε αφενός να εκφράζει απόλυτα το ύφος, τη φιλοσοφία, το όραμα, τις αξίες και τους στόχους της εταιρείας / οργανισμού που εκπροσωπεί και αφετέρου να προσελκύει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πρόκειται για το γραφικό που εφόσον είναι επιτυχημένο θα μείνει χαραγμένο στο μυαλό του πελάτη. Μιας και το λογότυπο αποτελεί το κυριότερο στοιχείο που μπαίνει μπροστά στη διαφήμιση, στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, στις επαγγελματικές κάρτες και οπουδήποτε αλλού, αντιπροσωπεύοντας την επιχείρηση παντού, η διαδικασία της επιλογής του δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση.
Πριν τη δημιουργία του λογοτύπου σας, όμως, θα χρειαστεί να έχετε υπόψη ορισμένα θέματα, τα οποία η Studio Live εξηγεί παρακάτω:
(1) Ξεκαθαρίστε τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας, φτιάχνοντας αρχικά μια λίστα δέκα στοιχείων που την αντιπροσωπεύουν. Βρείτε εκείνες τις λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό, όταν σκέφτεστε την εταιρεία σας και καταγράψτε τες. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορέσετε να έχετε τη βάση για να στήσετε την εταιρική σας ταυτότητα.
Αργότερα, θα μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε για να βρείτε το συγκριτικό σας πλεονέκτημα και να το προβάλετε απέναντι στην ανταγωνιστική αγορά.
Κυριαρχεί η άποψη πως τα λογότυπα πρέπει να είναι τόσο απλά έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τα ζωγραφίσει. Το σχήμα του λογότυπου είναι καθοριστικό για την ψυχολογία. Ένα περίπλοκο σχήμα φέρνει τον καθένα σε δύσκολη θέση και δεν λαμβάνει κάποιο καθαρό μήνυμα.
(2) Ο στόχος της επιχείρησής σας θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος γιατί πάνω σε αυτή τη γραμμή θα πατήσει και η δημιουργία του λογοτύπου. Οπότε πρέπει να γνωρίζετε από την αρχή ποιες αξίες θέλετε να ενσωματώσετε έτσι ώστε να προβάλετε στους καταναλωτές. Παραδείγματος χάριν, θέλετε να εμπνέετε εμπιστοσύνη, θέλετε να είστε μοδάτος, θέλετε να είστε πρωτοποριακός; Ό,τι και να είναι αυτό που επιθυμείτε, αρκεί μόνο να το αποφασίσετε.
(3) Το λογότυπο της επιχείρησης είναι κτήμα σας, βεβαιωθείτε, επομένως, ότι σας εκφράζει. Πρέπει να σας αντιπροσωπεύει στο 100% και να σας γεμίζει απόλυτα. Μόνο τότε θα μπορέσετε να το υποστηρίξετε και να το προωθήσετε σωστά. Διαφορετικά θα μοιάζει ξένο και θα είναι εντελώς απρόσωπο.
(4) Επίσης, πριν καταλήξετε στο λογότυπο της επιχείρησης, καλό είναι να ελέγξετε τις περαιτέρω δυνατότητες που μπορεί να σας προσφέρει. Μακροπρόθεσμα, οι παροχές σας μπορεί να χρειαστεί να αυξηθούν και σε καμία περίπτωση δεν θα σας ταιριάξει ένα περιορισμένο λογότυπο. Κάθε λογότυπο πρέπει να είναι σε θέση να προσαρμόζεται σε διάφορα μέσα. Ένα σύγχρονο λογότυπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε έντυπη μορφή, σε site, banner, επαγγελματικές κάρτες ακόμη και σε μπλουζάκι. Γι’ αυτόν τον λόγο είναι ζωτικής σημασίας η ευελιξία.
Η πιο ασφαλής επιλογή είναι ένα διαχρονικό λογότυπο που να μπορεί να δεχθεί αργότερα τροποποιήσεις, για να σας αφήνει, φυσικά, και το περιθώριο να ανανεωθείτε, αν κάποια στιγμή το θελήσετε.
(5) Τέλος, μην ξεχάσετε ότι το χρώμα ενός λογοτύπου επηρεάζει τη γνώμη του καταναλωτή για μια εταιρεία.
Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην πειθώ είναι τα συναισθήματα που δημιουργεί το λογότυπο και η εικόνα του. Τα χρώματα έρχονται στο προσκήνιο, όταν μπορούν να ταιριάξουν με την επιθυμητή προσωπικότητα ενός brand.
Επίσης, από τότε που οι εταιρείες συνειδητοποίησαν ότι η φιλικότητα προς το περιβάλλον μπορεί να δελεάσει τους καταναλωτές, «υπερβάλλουν εαυτόν» για να αποδείξουν ότι έχουν οικολογική και κοινωνική συνείδηση. Αν και η συντριπτική πλειονότητα χρησιμοποιεί το πράσινο χρώμα για να εκπέμψει σήμα της οικολογικής ευαισθησίας της, μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον και το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι αποκαλύπτει ότι, όντως, το χρώμα του λογοτύπου μπορεί να επηρεάσει τους καταναλωτές κατά πόσο ένα εμπορικό σήμα είναι ευαισθητοποιημένο περιβαλλοντικά ή όχι. Στη λίστα των χρωμάτων, το πράσινο και το μπλε βρίσκονται στην κορυφή των χρωμάτων που οι άνθρωποι συνδέουν με τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Το παράξενο όμως είναι ότι το μπλε θεωρείται σαφώς πιο «οικολογικό» χρώμα από το πράσινο -αν και η έρευνα δεν αποσαφηνίζει το γιατί.
Στη Studio Live βελτιστοποιούμε την εικόνα της επιχείρησής σας. Ελάτε να δημιουργήσουμε την οπτική σας ταυτότητα με λογότυπα απλά στον σχεδιασμό και εύληπτα, διαχρονικά, με δυνατά σχεδιαστικά στοιχεία που τα κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμα, άρτια σχεδιασμένα για να επικοινωνήσουν την ποιότητα και την αξιοπιστία της επιχείρησής σας.
Αφήστε μια απάντηση