Εκτυπώσεις με αρωματικά μελάνια

Ξέρατε ότι οι μυρωδιές έχουν εντονότερη τη δύναμη της πειθούς από εκείνη των λέξεων, της εμφάνισης, των συναισθημάτων ή της θέλησης; Η πειστική δύναμη μιας μυρωδιάς δεν μπορεί να αποκρουστεί –  εισέρχεται με την ανάσα στους πνεύμονές μας, μας γεμίζει, μας εμποτίζει πλήρως. Δεν υπάρχει προστασία από αυτό.  Γιατί λοιπόν να μην χρησιμοποιήσει κανείς αρώματα και στον τομέα των εκτυπώσεων; Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα εταιρειών – και σας τα παραθέτουμε στην συνέχεια – που πρωτοτύπησαν, χρησιμοποιώντας αρωματικά μελάνια. 
Όποιος συζητά τα πλεονεκτήματα της εφαρμογής αρωματικών μελανιών στη στρατηγική μάρκετινγκ που σχεδιάζει, θα μπορούσε να πράξει με χειρότερο τρόπο από το να λάβει υπόψη του τα παραπάνω απόσπασμα από το δημοφιλές μυθιστόρημα του Patrick Suskind «Το Άρωμα: Η Ιστορία ενός Δολοφόνου». Δεν είναι τυχαίο που ο Γερμανός συγγραφέας δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στην έννοια της πειθούς, μιας και οι μυρωδιές έχουν μια σαγηνευτική δύναμη που δεν ταιριάζει εύκολα σε εικόνες και – το σημαντικότερο – μπορεί να χρησιμοποιηθεί εμπορικά σε ευρεία βάση. Στο κάτω-κάτω, η αποτελεσματικότητα μιας καλά δομημένης αρωματικής εκστρατείας μάρκετινγκ έγκειται στo να πάρει κανείς το brand identity μιας εταιρίας, ένα στοχευμένο κοινό και ένα σαφές μήνυμα προτού ταιριάξει μία κοινή μυρωδιά και στα τρία.
Πάρτε λοιπόν στη συνέχεια μία  μυρωδιά αυτής της πετυχημένης εκτυπωτικής καινοτομίας:
Ξύστε την επιφάνεια
Πώς μπορεί, λοιπόν, κανείς να εφαρμόσει άρωμα σε ένα μελάνι; Η σύντομη εκδοχή είναι ότι οι μυρωδιές υπάρχουν μέσα σε εκατομμύρια μικροσφαιρίδια, τα οποία στη συνέχεια απορροφώνται από μια συμβατή χρωστική προτού τυπωθούν επάνω σε ένα υλικό. Ο τρόπος που απελευθερώνονται το άρωμα εξαρτάται τόσο από τη χημεία της μελάνης όσο και από το υλικό επί του οποίου διανέμεται. Τα δημοφιλέστερα παραδείγματα είναι το κλασικό «ξύσε και μύρισε» (όπως τα αυτοκόλλητα για παιδιά ή προωθητικά διαφημιστικά υλικά), όπου η μυρωδιά προκαλείται όταν ο χρήστης ξύσει την επιφάνεια Όμως υπάρχουν πιο πρόσφατα παραδείγματα όπου τα αρωματικά μελάνια έχουν χρησιμοποιηθεί πιο δημιουργικά.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Pizza Domino στη Βραζιλία. Με τη βοήθεια της βραζιλιάνικης διαφημιστικής εταιρείας Artplan, η πολυεθνική αλυσίδα διανομής πίτσας έκανε μια συνεργασία με καταστήματα βίντεο-κλαμπ στο Σάο Πάολο και το Ρίο ντε Τζανέιρο και δημιούργησε μια σειρά από DVD, τα οποία ανέδυαν τη μυρωδιά πίτσας και οπτικά έμοιαζαν με πίτσα μόλις οι δίσκοι θερμαίνοντας στο DVD Player. Αυτό έγινε εφικτό καλύπτοντας επιλεγμένους τίτλους με ένα θερμικό μελάνι και αρωματισμένο βερνίκι τα οποία αντιδρούσαν στις υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι οι χρήστες μυρίζουν και βλέπουν την εικόνα μίας πίτσας όταν βγάζουν το dvd disc από το player. To επονομαζόμενο «pizza disc» περιελάμβανε επίσης και ένα τυπωμένο μήνυμα στην επιφάνειά του: «Απολαύσατε την ταινία; Η επόμενη θα είναι ακόμα καλύτερη με μία ζεστή και νόστιμη Domino’s Pizza». Σε μια χώρα όπου οι online streaming υπηρεσίες δεν έχουν πιάσει ακόμα όπως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, αυτή η κίνηση αποτελεί μια έξυπνη στρατηγική διαφήμισης που δημιουργεί buzz και εντυπώνεται στο μυαλό των καταναλωτών για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Άλλο ένα πρόσφατο παράδειγμα που αναδεικνύει την έξυπνη χρήση των αρωματικών μελανιών είναι η πρώτη αρωματισμένη ολοσέλιδη διαφήμιση που εμφανίστηκε στη σκοτσέζικη τοπική εφημερίδα The Press and Journal. To όλο πρότζεκτ ανατέθηκε από την BusinessPort ψάχνοντας μία καινοτόμο ιδέα που θα κάνει τις υπηρεσίες της εταιρείας συμβούλων να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, η διαφημιστική εταιρεία DC Thomson αποφάσισε να δημιουργήσει μία διαφήμιση εμποτισμένη με άρωμα καφέ με τη βοήθεια της κατασκευάστριας μελανιών Sun Chemical. Αυτό που έγινε ήταν να στάξουν άρωμα καφέ σε κοινά newspaper coldset μελάνια, τουλάχιστον στα σημαντικότερα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν στη συγκεκριμένη σελίδα, προτού αποστείλουν τα πρωτότυπα μελάνια και ξεκινήσει η αναπαραγωγή σε τιράζ που ξεπερνά τα 80.000 αντίτυπα της καθημερινής εφημερίδας The Press and Journal. Το συνολικό κόστος αντικατάστασης των παραδοσιακών σκαφών μελανιού με αρωματικά δεν ήταν σημαντικό. Αντίθετα, η αντίδραση για τη διαφήμιση ήταν, όπως αναμενόταν, εξαιρετικά θετική. Και ποιο ήταν το σλόγκαν της διαφήμισης; «Ξυπνήστε και μυρίστε τον καφέ», φυσικά.
Πού οδηγεί η όσφρηση;
Παρά τα παραδείγματα που παραθέσαμε, ζούμε σε μια εποχή που ξεχνάμε εύκολα πόσο ευέλικτα και απροσδόκητα μπορούν να γίνουν τα μελάνια, όταν χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά. Ξεφυλλίστε ένα περιοδικό που καλύπτει τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις στον τομέα της εκτύπωσης και σίγουρα θα συναντήσετε κατασκευαστές να συζητούν τα πράσινα πλεονεκτήματα των UV μελανιών ή να επαινούν τις υπερσύγχρονες ιδιότητες του latex, της πασίγνωστης πλέον νέας τεχνολογίας στον τομέα των μελανιών. Ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα βρείτε πολύ χώρο αφιερωμένο στα αρωματικά μελάνια, που ομολογουμένως δεν έχουν μονοπωλήσει τα φώτα της δημοσιότητας ιδιαίτερα από τότε που μία κινέζικη εταιρία παρουσίασε για πρώτη φορά στον κόσμο  το 2011 αρωματικά μελάνια για εκτυπωτές.
Υπάρχουν πολλές πιθανές εξηγήσεις για αυτό. Η μία είναι ότι τα αρωματικά μελάνια μπορεί να είναι για τους παροχείς εκτυπώσεων ό, τι είναι 3D για τους λάτρεις των ταινιών: μια περίεργη μανία που εξακολουθεί να είναι ακόμα στα σπάργανα, αλλά λείπει η πολύχρονη παρουσία που είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να τα αγκαλιάσει πλήρως η αγορά. Ο προφανέστερος λόγος είναι ότι ζούμε σε μια εποχή περισσότερο ψηφιακά προσανατολισμένη, στην οποία δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή στις τελευταίες καινοτομίες στα tablets και τα smart phone μας από ό, τι στα έντυπα. Ή μήπως απλά οι διαφημιστές και οι κατασκευαστές δεν έχουν ακόμη πλήρως κατανοήσει πώς να εκμεταλλευτούν τις εμπορικές δυνατότητες αυτής της ασυνήθιστης τεχνολογίας μελανιού;
Ίσως είναι καλύτερο να επικεντρωθούμε στα πλεονεκτήματα της σχετικής ασημότητας των αρωματικών μελανιών. Στο κάτω-κάτω, αφού η όσφρηση είναι η ισχυρότερη από τις πέντε αισθήσεις μας, ο μέσος καταναλωτής είναι πιθανό να θυμάται μια ευρηματικά σχεδιασμένη διαφημιστική σελίδα με άρωμα παρά τα online pop-ups και banners που συναντά σε καθημερινή βάση στη διαδικτυακή του περιήγηση. Η σπανιότητα μπορεί μια χαρά να αποτελέσει τη μεγαλύτερη δύναμη των αρωματικών μελανιών.
Πηγή: http://gaonline.gr/

Αφήστε μια απάντηση